شناسهٔ خبر: 176397 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دومین کشتی کالای اساسی در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت

بندر شهید بهشتی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری دومین کشتی حامل ۵۴ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی قاسم عسکری نسب با بیان اینکه دومین کشتی کالای اساسی در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت، افزود: با پهلوگیری و تخلیه کشتی ۱۲۰ هزار تنی فله در بندر شهید بهشتی چابهار، ۵۴ هزار تن محموله گندم در شهید بهشتی جابه‌جا شد.

وی افزود: این محموله پس از تخلیه از کشتی و بارگیری به وسیله کامیون به انبارهای خارج از بندر انتقال و به مقاصد هدف منتقل شد.

عسکری نسب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی تخلیه شده است گفت: زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه کشتی های پهن پیکر را در بندر چابهار فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.

 بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا و آبخور( عمق پای اسکله) ۱۷ متر امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ بیش از ۱۰۰ هزار تنی را دارد.